Algemene voorwaarden

Algemene Voorwaarden
DeGordijnenshop.nl
De Algemene Voorwaarden van de DeGordijnenshop.nl
Inhoudsopgave:
Artikel 1 – Definities
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 – Toepasselijkheid
Artikel 4 – Het aanbod
Artikel 5 – De overeenkomst
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 11 – De prijs
Artikel 12 – Nakoming en extra garantie
Artikel 13 – Levering en uitvoering
Artikel 14 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel 15 – Betaling
Artikel 16 – Klachtenregeling
Artikel 17 – Geschillen
Artikel 1 – Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale
    inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale
    inhoud en/of diensten door de ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van
    een afspraak tussen die derde en de ondernemer;
  2. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn
    herroepingsrecht;
  3. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden
    met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;
  4. Dag: kalenderdag;
  5. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;
  6. Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken,
    diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;
  7. Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel – waaronder ook begrepen e-mail – dat de
    consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan
    op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op
    het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen
    informatie mogelijk maakt;
  8. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van
    de overeenkomst op afstand;
  9. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon houdend onder deGordijnenshop.nl digitale inhoud
    en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
  10. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument
    wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten,
    digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of
    mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
  11. Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen
    Europese modelformulier voor herroeping. Bijlage I hoeft niet ter beschikking te worden gesteld als
    de consument ter zake van zijn bestelling geen herroepingsrecht heeft;
  12. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten
    van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven
    te zijn samengekomen.
    Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
    Naam ondernemer: A.W.M. Snels
    Handelend onder de naam/namen:
    -DeGordijnenshop.nl
    Vestigingsadres:
    Beethovenlaan 27
    7522HG Enschede
    Bezoekadres:
    Rigtersbleek Zandvoort 10/14
    7521BE Enschede
    Telefoonnummer: 0614185342
    Bereikbaarheid:
    Van Dinsdag t/m vrijdag op afspraak
    E-mailadres: info@degordijnenshop.nl
    KvK-nummer: 55697941
    Btw-nummer: NL001333071B73
    Artikel 3 – Toepasselijkheid
  13. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op
    elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
  14. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene
    voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de
    ondernemer voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de
    algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo
    spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
  15. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het
    vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene
    voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige
    wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een
    duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op
    afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische
    weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of
    op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
  16. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of
    dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige
    toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de
    toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
    Artikel 4 – Het aanbod
  17. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt,
    wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
  18. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten,
    digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling
    van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van
    afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten
    en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de
    ondernemer niet.
  19. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en
    verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.
    Artikel 5 – De overeenkomst
  20. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het
    moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde
    voorwaarden.
  21. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de
    ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod.
    Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument
    de overeenkomst ontbinden.
  22. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende
    technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data
    en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de
    ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
  23. De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument
    aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang
    zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op
    grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd
    gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te
    verbinden.
  24. De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de
    consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op
    een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
    a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten
    terecht kan;
    b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht
    gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het
    herroepingsrecht;
    c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
    d. de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor
    zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van
    de overeenkomst op afstand;
    e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft
    van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is;
    f. indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.
  25. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de
    eerste levering.
    Artikel 6 – Herroepingsrecht
    Bij producten:
  26. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product
    gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De
    ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave
    van zijn reden(en) verplichten.
  27. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door
    de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
    a. als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop
    de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De
    ondernemer mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze
    over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd
    weigeren.
    b. als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag
    waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste
    onderdeel heeft ontvangen;
    c. bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde
    periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product
    heeft ontvangen.
    Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:
  28. De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor levering van
    digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd gedurende minimaal 14 dagen zonder
    opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van
    herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
  29. De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de
    overeenkomst.
    Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is
    geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:
  30. Indien de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het
    herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af
    twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel
    vastgestelde bedenktijd.
  31. Indien de ondernemer de in het voorgaande lid bedoelde informatie aan de consument heeft
    verstrekt binnen twaalf maanden na de ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt
    de bedenktijd 14 dagen na de dag waarop de consument die informatie heeft ontvangen.
    Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
  32. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de
    verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de
    kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de
    consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen
    doen.
  33. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het
    gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
  34. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de
    ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie
    over het herroepingsrecht heeft verstrekt.
    Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
  35. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de
    bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige
    wijze aan de ondernemer.
  36. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde
    melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de
    ondernemer. Dit hoeft niet als de ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. De
    consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt
    voordat de bedenktijd is verstreken.
  37. De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs
    mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en
    duidelijke instructies.
  38. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt
    bij de consument.
  39. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als de
    ondernemer niet heeft gemeld dat de consument deze kosten moet dragen of als de ondernemer
    aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen.
  40. Indien de consument herroept na eerst uitdrukkelijk te hebben verzocht dat de verrichting
    van de dienst of de levering van gas, water of elektriciteit die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt
    in een beperkt volume of bepaalde hoeveelheid aanvangt tijdens de bedenktijd, is de consument de
    ondernemer een bedrag verschuldigd dat evenredig is aan dat gedeelte van de verbintenis dat door
    de ondernemer is nagekomen op het moment van herroeping, vergeleken met de volledige
    nakoming van de verbintenis.
  41. De consument draagt geen kosten voor de uitvoering van diensten of de levering van water,
    gas of elektriciteit, die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of hoeveelheid,
    of tot levering van stadsverwarming, indien:
    a. de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht,
    de kostenvergoeding bij herroeping of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, of;
    b. de consument niet uitdrukkelijk om de aanvang van de uitvoering van de dienst of levering
    van gas, water, elektriciteit of stadsverwarming tijdens de bedenktijd heeft verzocht.
  42. De consument draagt geen kosten voor de volledige of gedeeltelijke levering van niet op een
    materiële drager geleverde digitale inhoud, indien:
    a. hij voorafgaand aan de levering ervan niet uitdrukkelijk heeft ingestemd met het beginnen
    van de nakoming van de overeenkomst voor het einde van de bedenktijd;
    b. hij niet heeft erkend zijn herroepingsrecht te verliezen bij het verlenen van zijn toestemming;
    of
    c. de ondernemer heeft nagelaten deze verklaring van de consument te bevestigen.
  43. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende
    overeenkomsten van rechtswege ontbonden.
    Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
  44. Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze
    mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
  45. De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele
    leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product,
    onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping
    meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met
    terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product
    heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
  46. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft
    gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor
    de consument.
  47. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de
    goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere
    methode niet terug te betalen.
    Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht
    De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar
    alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de
    overeenkomst, heeft vermeld:
  48. Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële
    markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen
    voordoen
  49. Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een openbare veiling. Onder een openbare veiling
    wordt verstaan een verkoopmethode waarbij producten, digitale inhoud en/of diensten door de
    ondernemer worden aangeboden aan de consument die persoonlijk aanwezig is of de mogelijkheid
    krijgt persoonlijk aanwezig te zijn op de veiling, onder leiding van een veilingmeester, en waarbij de
    succesvolle bieder verplicht is de producten, digitale inhoud en/of diensten af te nemen;
  50. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als:
    a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument;
    en
    b. de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de ondernemer de
    overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;
  51. Pakketreizen als bedoeld in artikel 7:500 BW en overeenkomsten van personenvervoer;
  52. Dienstenovereenkomsten voor terbeschikkingstelling van accommodatie, als in de
    overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering is voorzien en anders dan voor
    woondoeleinden, goederenvervoer, autoverhuurdiensten en catering;
  53. Overeenkomsten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, als in de overeenkomst een
    bepaalde datum of periode van uitvoering daarvan is voorzien;
  54. Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn
    en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die
    duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
  55. Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;
  56. Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt
    zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
  57. Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere
    producten;
  58. Alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van de
    overeenkomst, maar waarvan de levering slechts kan plaatsvinden na 30 dagen, en waarvan de
    werkelijke waarde afhankelijk is van schommelingen van de markt waarop de ondernemer geen
    invloed heeft;
  59. Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na
    levering is verbroken;
  60. Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementen hierop;
  61. De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als:
    a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument;
    en
    b. de consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn herroepingsrecht verliest.
    Artikel 11 – De prijs
  62. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de
    aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van
    veranderingen in btw-tarieven.
  63. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen
    gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op
    heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat
    eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
  64. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen
    toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
  65. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen
    toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
    a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
    b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag
    waarop de prijsverhoging ingaat.
  66. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
    Artikel 12 – Nakoming overeenkomst en extra garantie
  67. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de
    overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid
    en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande
    wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er
    tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
  68. Een door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra
    garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de
    overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden indien de ondernemer is tekortgeschoten
    in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
  69. Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van de ondernemer, diens
    toeleverancier, importeur of producent waarin deze aan de consument bepaalde rechten of
    vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij is
    tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
    Artikel 13 – Levering en uitvoering
  70. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst
    nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot
    verlening van diensten.
  71. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft
    gemaakt.
  72. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is
    vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen
    30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging
    vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden
    uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft
    bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden
    en recht op eventuele schadevergoeding.
  73. Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument
    betaald heeft onverwijld terugbetalen.
  74. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het
    moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend
    gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
    Artikel 14 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
    Opzegging:
  75. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot
    het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde
    opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn
    van ten hoogste één maand.
  76. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot
    het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde
    tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen
    opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  77. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
  • te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in
    een bepaalde periode;
  • tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
  • altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.
    Verlenging:
  1. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld
    afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend
    worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
  2. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en
    die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend
    worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze
    verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van
    ten hoogste één maand.
  3. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld
    afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd
    als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand. De
    opzegtermijn is ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar
    minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
  4. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-,
    nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet
    stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.
    Duur:
  5. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar
    de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste één maand opzeggen, tenzij
    de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur
    verzetten.
    Artikel 15 – Betaling
  6. Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen
    de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan
    van de bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14 dagen na het sluiten
    van de overeenkomst. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze
    termijn aan op de dag nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
  7. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in algemene
    voorwaarden nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling van meer dan 50%. Wanneer
    vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de
    uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling
    heeft plaatsgevonden.
  8. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens
    onverwijld aan de ondernemer te melden.
  9. Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij
    door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de consument een termijn
    van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven
    van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente
    verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke
    incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over
    openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de volgende
    € 5.000,= met een minimum van € 40,=. De ondernemer kan ten voordele van de consument
    afwijken van genoemde bedragen en percentages.
    Artikel 16 – Klachtenregeling
  10. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en
    behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
  11. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de
    consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij
    de ondernemer.
  12. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend
    vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd
    vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van
    ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  13. Een klacht over een product, dienst of de service van de ondernemer kan eveneens worden
    ingediend via een formulier op de contactpagina van de website van degordijnenshop.nl
  14. De consument dient de ondernemer in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in
    onderling overleg op te lossen. Na deze termijn ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de
    geschillenregeling.
    Artikel 17 – Geschillen
  15. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene
    voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
  16. Geschillen tussen de consument en de ondernemer over de totstandkoming of uitvoering van
    overeenkomsten met betrekking tot door deze ondernemer te leveren of geleverde producten en
    diensten, kunnen, worden voorgelegd aan een onafhankelijk geschillencommissie na goedkeuring van
    de ondernemer.
  17. Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien de
    consument zijn klacht eerst binnen bekwame tijd aan de ondernemer heeft voorgelegd.
  18. Leidt de klacht niet tot een oplossing dan moet het geschil uiterlijk 12 maanden na de datum
    waarop de consument de klacht bij de ondernemer in diende, schriftelijk of in een andere door de
    Commissie te bepalen vorm bij de Geschillencommissie aanhangig worden gemaakt.
  19. Wanneer de consument een geschil wil voorleggen aan de Geschillencommissie, is de
    ondernemer aan deze keuze gebonden. Bij voorkeur meldt de consument dit eerst aan de
    ondernemer.
  20. Wanneer de ondernemer een geschil wil voorleggen aan de Geschillencommissie , zal de
    consument binnen vijf weken na een daartoe door de ondernemer schriftelijk gedaan verzoek,
    schriftelijk dienen uit te spreken of hij zulks ook wenst dan wel het geschil wil laten behandelen door
    de daartoe bevoegde rechter. Verneemt de ondernemer de keuze van de consument niet binnen de
    termijn van vijf weken, dan is de ondernemer gerechtigd het geschil voor te leggen aan de bevoegde
    rechter.
  21. De Geschillencommissie doet uitspraak onder de voorwaarden zoals deze bij hen bekend zijn.
  22. De Geschillencommissie zal een geschil niet behandelen of de behandeling staken, indien aan
    de ondernemer surseance van betaling is verleend, deze in staat van faillissement is geraakt of zijn
    bedrijfsactiviteiten feitelijk heeft beëindigd, voordat een geschil door de commissie op de zitting is
    behandeld en een einduitspraak is gewezen.
  23. Indien naast de Geschillencommissie een andere erkende of bij de Stichting
    Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC) of het Klachteninstituut Financiële
    Dienstverlening (Kifid) aangesloten geschillencommissie bevoegd is, is voor geschillen betreffende
    hoofdzakelijk de methode van verkoop of dienstverlening op afstand de overeengekomen
    Geschillencommissie bij voorkeur bevoegd. Voor alle overige geschillen de andere erkende bij SGC of
    Kifid
  24. Klachten over de mate van afwijking in gemeten DbA moeten minimaal 15 DbA zijn zoals vermeld
    in het testrapport van DeGordijnenshop.nl. DeGordijnenshop is niet aansprakelijk voor fouten die
    voorkomen uit de montage.
    Aanvullende voorwaarden DeGordijnenshop.nl
    Aanvulling op artikel 10
    • DeGordijnenshop.nl vermeld de uitsluiting van het herroepingrecht alvorens de bestelling bevestigd wordt. Op
    maat gemaakte producten kunnen niet geretourneerd worden. Deze uitsluiting gaat in na het sluiten van de
    overeenkomst bij DeGordijnenshop.nl. Onder deze groep vallen alle op maat gemaakte producten als wel de op
    maat geknipte losse stof.
    • Het wijzigen of annuleren van maatwerk orders is mogelijk tot het moment van betaling. Overige producten
    kunnen tot 14 dagen na ontvangst geannuleerd worden.
    Aanvulling op artikel 12
    • Kleuren kunnen iets afwijken. Door de instellingen van computer en beeldscherm kunnen kleuren optisch
    afwijken. DeGordijnenshop.nl is hiervoor niet verantwoordelijk. Een kleurstaal aanvragen geeft uitsluiting over de
    kleur.
    Aanvulling op artikel 13
    • DeGordijnenshop vermeld een leveringstermijn van overeen te komen voor maatwerk op de site. Deze
    leveringstermijn zal zoveel mogelijk in acht genomen worden. Bij overschrijding van de leveringstermijn zal
    contact opgenomen worden met de koper.
    • Bezorgkosten zoals die op de site vermeld worden gelden uitsluitend binnen Nederland. Indien een artikel
    buiten Nederland geleverd moet worden, worden de kosten hiervoor aan de koper doorberekend.
    Aanvulling op artikel 16
    • Koper dient voor het retour sturen van goederen contact op te nemen met DeGordijnenshop over de klacht en
    de aard van de klacht kenbaar te maken, wij zullen zo snel mogelijk, maar in ieder geval binnen 14 dagen
    reageren op uw klacht. Op maat gemaakte gordijnen kunnen niet retour gestuurd worden. De ondernemer maakt
    een afspraak met de klant om de klacht ter plekke te bespreken.
    • Klachten over het weren van geluid moeten na een meting door een erkend bureau minimaal 15 DbA afwijken
    van de door Degordijnenshop gemeten resultaten in zijn testrapport. De klacht wordt dan met wederzijdse
    goedkeuring opgelost worden.
    • DeGordijnenshop.nl verplicht zich tot terugbetaling van de verzendkosten van de retourzending bij gegronde
    klachten, mits de kosten hiervan de kosten van de oorspronkelijke zending niet onevenredig overschrijden.
    • Als een klacht is ontstaan door een fout van de koper zijn de kosten voor verzending en herstel van de klacht
    voor rekening van de koper. Deze kosten worden binnen 14 dagen na ontvangst van uw klacht voorgelegd aan
    de koper, en na akkoord en betaling hiervan wordt de klacht uiterlijk binnen 30 dagen verholpen.
    Klachten kunt u doorgeven via:
    E-mail – info@degordijnenshop.nl
    Post: DeGordijnenshop.nl , Rigtersbleek zandvoort 10/14, 7522 HG Enschede